
En l’actualitat l’Ajuntament ja està complint amb l’obligació de contractar electrònicament, com estableix la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, a través de la Plataforma de Contractació del Sector Públic. Aquesta plataforma permet la publicació de licitacions, la preparació i presentació d'ofertes telemàticament pel licitador, la custòdia electrònica d’aquestes pel sistema i l'obertura i avaluació electrònica de la documentació per part de l’Administració.
L’Ajuntament ha d’avaluar en els mesos vinents el funcionament d’aquesta solució de licitació electrònica i valorar la conveniència o no de seguir utilitzant-la o contractar una altra solució existent en el mercat. En qualsevol cas, cal integrar el sistema de licitació electrònica amb el sistema de gestió d’expedients per a simplificar el procés de publicació de licitacions i resultats en la Plataforma de Contractació del Sector Públic.
Per altra banda, s’ha de realitzar una tasca de difusió i formació a les empreses, especialment les locals, per a facilitar la seua incorporació al món digital en l’àmbit de la contractació pública.