De conformitat amb la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, l’Ajuntament de Vinaròs dona accés en la seu electrònica a informació estructurada relacionada amb la gestió municipal i l’ús dels recursos públics. El portal de transparència municipal ofereix informació actualitzada sobre 80 indicadors, segons l’esquema ITA (Índex de Transparència Municipal) definit per Transparència Internacional (TI).
A més, l’Ajuntament publica informació detallada sobre el pressupost municipal a través d’un visor gràfic. Es pot consultar d'on venen els ingressos i a què es destinen les despeses municipals, quins són els principals proveïdors i quines quantitats han facturat cadascun d’ells.
No obstant això, el portal de transparència encara té deficiències pel que fa a l’accessibilitat, interoperabilitat i reusabilitat. En concret, s’han d’introduir millores en els següents àmbits:
-
Disseny. El portal ha de millorar en la presentació dels continguts, per a aconseguir una major accessibilitat i usabilitat. Cal reestructurar els continguts i presentar la informació en un llenguatge clar i elements gràfics per a facilitar la comprensió de les dades.
-
Continguts. La documentació i informació ha de publicar-se seguint els principis d'interoperabilitat i reutilització. S'ha d'evitar l'abús de formats no reutilitzables (PDF, JPG, etc.)
-
Govern de les dades. S'ha de facilitar la gestió de dades per part dels diferents departaments municipals clarificant els processos d'actualització i automatitzant, en la mesura del possible, la publicació de la informació des del seu origen cap al portal de transparència.